۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی ؟

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟

پاسخ فلسفی : چون عاقل عقلش را از دست میدهد .
پاسخ روان شناسی : چون شخص در شرایطی قرار میگیرد که در دام احساسات میافتد . این احساسات میتواند ناشی از نهاد یا کودکی شخص باشد و یا میتواند از باور ها و رفتار های متعصبانه که مخصوص رفتار فراخود یا آنچیزی که از والدین به ارث میرسد باشد . در بعضی نسخ خطی ذکر شده که آنچه در زندگی به فرد گذشته نیز با گذر زمان به باور های درست یا غلط زندگی تبدیل میشود .
پاسخ فیزیولوژیکی : چون نورونهای موجود در مغز در بخش احساسات فعالیت بیشتری نشان میدهند .
پاسخ تئوریک : چون احتمالا در پی یک واقعه احساسی هورمون های خاصی در بدن ترشح میشوند و یا مواد خاصی که مربوط به قسمت هیجانی مغزهستند بیشتر تولید میشوند . مثل وقوع اتفاقی آدرنالین را خون به جریان بی اندازد .
پاسخ فانتزی : عاقل رفته گل بچینه .
پاسخ فنی : هــا ! آدمیزاد تا دلت بخواد سوتی عقلی میده ! دلیلشم باشه هر موقع فهمیدی !
پاسخ اجتماعی : خوبه که آدم وقت هایی که از عقلش استفاده نمیکنه لااقل پشیمون نباشه , چون میتونه دوباره از عقلش استفاده کنه .
پاسخ عباس آقا قصاب محل : مردم مثل گوسفند دو شقه ان ! یعنی نه اینکه گوسفند باشن ها ! بلانسبت ! ولی دور از جون یه عده ای بابا اصلا نمیفهمن از گوسفندم بدترن ! یه عده ای هم مثه من و شما اهل تفکر و تعقل هستن جون داداش .
پاسخ مرد گل فروش : عقل چیه آقاجان ؟ دنیا فقط دنیای احساس عزیزم . راستی نگفتی بچه کجایی ؟!
پاسخ تجربی : معمولا و معقولا همه اشتباه میکنند و همه پشیمان میشوند . هر کس در همان جایی که نقطه ضعف دارد اشتباه مخصوص به خودش را انجام میدهد . نکته اینست که همه نقطه ضعف های مخصوصی دارند که آنها را دچار اشکال و اشتباه میکند , اگر این چنین نبود همه ما در اوج کمال به سر میبردیم که چنین نیست . پشیمانی حاصل از اشتباه سرگردان کردن خود است .
پاسخ منطقی : چون عاقل تا به امروز با درس گرفتن از اشتباهات گذشته اش عاقل گشته . پس اشتباه کردن خطای عاقل نیست , بلکه چیزیست که باعث میشود شخص عاقل شود . در نتیجه پشیمانی بعد از خطا باطل است و شخص پشیمان کاری باطل انجام میدهد .
پاسخ یک شاعر فرسوخته : درد عشقی کشیده ام که مپرس , زجر هجری کشیده ام که مپرس .
پاسخ یک معلم با خط کش : چون نفهمه دیگه ! هر روز بساطش همینه , اصلا همچین آدمی عاقل نیست .
پاسخ یک فوتبالیست : به نظر من داور تو این مسابقه داره به آدمایی که فکر میکنن عاقلن میگیره , بابا نمیشه که یکی بفهمه یکی نفهمه ! 22 تا بازیکن تو کره زمینیم هممونم اسممون آدمه ! میمون که نیستیم ! میفهمیم ... این درست نیست که بگیم فلانی چون یه تکل خشن رفته شعورش کلا نمیرسه , باید به جوونا میدون داد تا خودشونو تو زمین نشون بدن و از استعدادهای ذاتی ای که دارن بهره مند شد , نه از اون چیزایی که ندارن .
پاسخ لج بازانه : منظورت این بود که ما عاقل نیستیم دیگه ؟
پاسخ عارفانه : چون باید یاد بگیریم که به کمال برسیم .
پاسخ کودکانه : چون عاقل اوف شده بود و بیچاره نمیتونست از عقلش استفاده کنه .
پاسخ بالغانه : انسان جایز الخطاست .
پاسخ والدانه : کسی که امروز کار عاقلانه نکنه , فردا هم نمیکنه .
پاسخ من : من نظر دیگه ای ندارم , مردم انقدر از حالات گوناگون به قضیه نگاه کردم !

و

پاسخ شما ؟ : ....

هیچ نظری موجود نیست: